tik.tok.tik.tok.

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

the visitors =)

Sunday, July 31, 2011

akibat terlalu boros

ibu saya yang telah melahirkan saya dan mendidik saya menjadik seorang anak perempuan yg ......... dan ......... dan........ dan........dan.......dan.......dan membesar DAN membulatkan sampai mcm skrg ni(haha) yg bernama puan juliana ibrahim telah mengambil kad atm saya pagi td skrg ni cuma tgl satu sahaja. ulang suara, SATU sahaja kad atm dalam dompet bimbit saya. (pehhh. dompet bimbit la siut!)
oleh yang demikian saya berasa terpaksa dan cuba memaksa untuk mengikat perut sepanjang bulan ini walaupun bulan ini memang bulan mengikat perut (bulan puasa). saya juga terpaksa mengawal nafsu untuk berbelanja dalam diri saya kerana semua syaitan yg selalu menggoda saya telah di ikat di atas sana. Sekiranya perkara ini tetap berlaku, maka saya adalah insan yg lemah! tidak mampu berlawan nafsu sendiri! lemah lemah! mehihi. :p
Walaupun saya berasa terkilan kerana tidak dapat meneruskan aktiviti pemBOROSan saya lg sepanjang cuti sem ini, namun, saya masih cuba untuk menenangkan diri saya dan memuhasabah kan diri ini tentang kebaikan nya untuk jangka masa panjang. setiap yg berlaku ada hikmah nya. inshaallah. hehe.



YB,

atiqa anuar





.....S.T.R.E.S.S.E.D.................... -_______________-

FD babes







ya allah,
hanya kau je yg tahu betape sayang nye aku pada mereka dan
pada persahabatan yg erat ini
mereka sahabat, rakan dan teman terindah yang aku pernah ada.
tak pernah sekali pon aku terpikir utk lupa kan mereka.
ya allah,
kekal kan lah persahabatan kami sampai ke syurga ♥
tak kira walau di mana berada,
FD tetap di hati sampai bila bila.
:)
ily girlss! ♥


PS: tetibe emosi malam ni.


Thursday, July 28, 2011

fakta satu

SEPULUH perkara cakap kat lelaki, cuma SATU je yg masuk.



its true bebeh! :))))


so, jgn bebel bnyk2 kat lelaki. buat membazir air liur. air liur tu pntg sebagai enzimm........haaa...ape..tah..aku...lupaa..nnt...bukakk..balik...buku..bio.. mehihii.. :p
..okay bai...

Tuesday, July 26, 2011

muhasabah

tak semua yang kita nak kita dapat.
tak semua yg kita rancang akan menjadi.


sesuatu yg diimpikan tidak selalu menjadi kenyataan.
tetapi apa yg tidak di duga selalu berlaku dgn tiba tiba
biarlah kita menangis hari ini kerana kesakitan semalam
tetapi jangan lah kita ketawa berpanjangan kerana kegembiraan yg belum pasti utk selama lama nya.


ingat lah,
setiap perkara yg berlaku sentiasa ada sebab dan hikmah nye. :)



Monday, July 25, 2011

dah habis ganti puasa. alhamdulillah. :)

alhamdulillah.
hari ni dapat jugak aku habes kan satu hari lg hutang puasa aku yg tertunggak dek kerja yg tak menentu. ceyh. mcm kerja posman pulak kan.
ahaa. mgu dpn dah stat bulan ramadhan. dah kene puasa wajib. tak boleh tgl meyh except org pmpn laa dpt MC special punye. woohooo! :DD
anyway, nak cegite sket. td aku buka, abg aku beli kan aku burger.ala burger ramli tu jee. hee. ade 2 bijik. mula2 nmpk burger tu aku mcm x pecaye je asal la abg aku baik sgt beli kan aku burger. tapi aku stil marah jugak dy sbb dy beli 2 bijik je. ulang sore 2 bijik je. mana cukup derr! kat rumah dah lah atok ng nenek aku ade skali. beli lah plg kurang 4bijik. hehe. tapi tapi salu rezki berbuka mst berkat. mkn sikit dah cukup. kan kan. then burger tu mak aku potong bagi 4 bhgian. kre ade 8bhgian la sume skali kan. aku pon amek mkn one part tu. ermm, sedap lah. burger daging. lagi satu tu burger ayam. aku x mkn ponn. sbb aku kenyang hirup tomyam sayur. hehe. :p
atok ng nenek aku yg mkn bnyk burger tu. xpe laa. nnt bile da blk kmpg ssh nk mkn luar kan.. haaa, x kesah la tuu. then bila aku dah habis mkn sume, abg aku ckp dy nak bg tau something. aku pon mcm ok laaa.
lepas dah siap makan kemas2 sume, abg aku pon msk bilik aku. kire ready lah nak bg tau mnde yg dy nk ckp td tu kann.
and and know what. awal2 dy dah warning aku jgn bg tau sape2. coz,,,
sbnr nye burger tadi daging RUSA dgn ARNAB. ohh sheett! aku mmg geli tak mkn dua2 bntg ni. nenek aku pon same. eyuuuuuu!! sumpah geli geli geli. tjerit jerit aku mcm kera kene belacan kann. ee, sampai nye hati abg aku sabotaj adik sndri. :((
patot laa dy senyum2 je time aku mkn tu. siap dy offer pulak soh tmbh lg. what derrr?!

pengajaran: jangan gelojoh makan sesuatu. tny betol2 ape ingredient dy ape isi dy sume. ok? :)

Tuesday, July 19, 2011

kondom=belon???


assalamualaikum.
hye readerss!
first of all, aku nak stressed kan yg entry kali ni macam ade luccc-lucc-cahhh sikitt. heh. 18SG sket kot. so hope korg mcm open lah kan nak bace. tp actly xde la pape sgt. kau rilekss je. aku rasa biasa je kot. hehe :p

ok, aku bagi hint sket gambar ni. jangan nak kura kura dlm perahu buat buat tak tahu mnde ni ape. then kalau korang nak timbul kan pelbagai persoalan atau percurigaan dalam benak fikiran korang,silakan. hehe. lepas tu, jgn tak sambung baca sebab tak nyempat2 terus pegi kedai beli mnde alah ni pulak. bullsheet tu. jangan jangan. haha.



haa, camni, tadi ada sorang budak laki ni umur mcm 6-7 thn la dtg 7e nak beli slurpee. ok then aku pon buat kan slurpee utk budak tu, suddenly, he asked unexpected question.

"akak, mende ni ape??" ( sambil tangan tunjuk kat arah kondom2 tu sume)

reaksi muka aku masa tu mmg tengik habes wa ckp dgn lu. sambil otak wa pikir nak bg jawapan ape. dah la time tu ada sorang mamat ni tgh beratur kat cashier tu. aku mmg dah gelabah la tak sanggop nak pndg muka mamat tu. haha. kau paham2 la kan situasi aku ni.tetibe dgn spontan nye aku jawab soklan budak td.

"ohh tu belon.. " what dederr! maki dlm hati sndri. -______-

budak kecik tu tak puas hati lg sambil buat muka curious gila nak tawu dgn lebih lanjut.

"belonn??? yeke?"

aku pon terus laa betah budak tu jawab.

"ye lahh. tapi belon untuk orang tua" ohh sheet lagi dalam hati.

cis! kenapa aku boleh bagi jawapan mcm ni. hahha tapi ok la kot. much more better drpd aku jawab,

"tu mainan untuk orang tua dik" sumpah cis gila lahh! mesti budak tu lagi curious nak tawu. elak dy nak beli skali je kan. haha.

then aku takut budak tu tny lebih2, aku pon teros ajak budak tu pergi bayar. haha. selamat selamat. tapi tapi, mamat yg menjadi saksi kejadian td boleh pulak gelak2 kan siap dy sempat pesan kat budak tu,

"nnt dah besar, boleh lah main belon tu ya"
ohh serious sheet yg ni double sheet wehh! HAHA

ada je yg nak tokok tambah
well, lepas budak tu balik aku tgelak jugak la sorang2. haha. tp maybe laa tgk kotak2 dy gile mcm kalerful pastu ade cartoon2 sume. mana tak menarik mata budak2 enn. haihh..

tu je aku nak cite. okay kan? sesuai untuk tuntunan umum kan? hehe :P


......bye....




Thursday, July 14, 2011

rugi haha

rugi waktu tido aku weh.
haha
bila dah bape hari kena keje malam ni,
terus malam ni tak boleh tido pulak.
haihh rugi rugi.
dah lah tgh cuti.
betol betol rugi.
haha.
tu je nak cakap. tak penting pon.
muahahha.


PS:berhenti berharap apa yg belum pasti (:

the faith

1-things always come for reason
2-what goes around comes around :)

misstyqa's favourite page