tik.tok.tik.tok.

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

the visitors =)

Saturday, April 28, 2012

air mata senjata wanita

assalamualaikumm semua. :)
amboiboiboiboi tajuk entry tak nak  yeye pulak. ada aku kesah?  

sebenar nye aku nak cite psl kucing kesayangan aku, simba. dah tiga empat hari dia mcm tak sihat. asek melepek je. pstu asek tido. tak kuar rumah pon.aku pon sangsi bila masa dia berak. -.- sangkaan ku dia mcm rindu dekat mak aku sbb aritu mak aku pegi kursus 3 hari. sampai la hari mak aku blk tu, dia still lemah2 lagi. then, aku decide nak bwk dia pegi klinik vet petang jumaat lepas adik aku blk semayang. tapi disebabkan aku ade bnyk urusan nak kene setelkan, aku pon setel la hal aku  dulu sblm bwk simba pg klinik vet.

setel sume2 hal, aku pon blk umah.mase tu dah pukul 3.15. aku dah bajet nak singgah umah just nak amek adik aku skali dgn simba then tros bwk pg klinik. tp boleh pulak adik aku nan satu tu ade keje la kerja kursus lah ape laa nak kene siap kan then submit keje dy dekat skolah ptg tu jgk. tpakse la aku msk dulu dan tgu skejap smpi dia siap kerja dia. dekat sini aku dah boleh nmpk adik aku ikot jejak langkah aku yg suka buat kerja last minit. tak kemane nye tumpah kuah klu tak ke nasi. ye dok? hehek

then dlm kol 3.45 camtu baru lah dia siap then before pg klinik tu, dy nak singgah dulu sekolah dia sbb nak anto kerja kursus dia. tu dah meleceh kali kedua. memang aku suka -.-  then, tros la aku speed pg klinik vet tu yg dekat dgn bandar. jauh jgk la dri umah aku. lbh krg 15minit klu x jem. itu pon dgn kelajuan 180km/j hihik. ada? aku pon x fhm skrg salu bwk kereta menggila babi mcm dah psg niat nak jd racer wanita yg berjaya dlm 2 tahun lg. peh gila bak hang! hihi. ok sambung cite, then aku smpi2 je sane dlm pukul 3.59pm berdasarkan jam digital yg tertera di screen radio kereta.aku park kereta betul2 sebelah dgn notis board yg mention waktu bekerja dorang. and know what, klinik tu tutup pukul 4pm ye. ulang suara 4pm. sblm terlupe, klinik yg aku pg ni klinik vet kerajaan. so, dorang mmg akan tutup on time. *eh yeke?

mase tu, aku dah start bebel dah dekat adik aku sbb dia yg meleceh kat rumah td enn.tp sambil tu,masih terus gigih dan tak berputus asa nak try nasib. padahal aku dah nmpk dah dia tampal notis berbunyik *sebarang kes melebihi jam 4 ptg TIDAK AKAN DILAYAN* tp aku persetan kan jgk sbb mase tu,rmi lg tuan punye binatang pelihaaraan dan binatang peliharaan nye yg comel comel tgh berkumpul lg sbb nak tgu ubat. then, smpi la turn aku.time tu jam dah pukul 4.15. aku yakin dorang mmg dah tak nak lyn aku punye. tapi aku tetap berusaha demi simba. jyeahh aku tetap syg kan simba walaupun dua hari lps dia kencing kat katil aku. haucudddyeww simba! ok x nak cite psl tu. then aku pon berurusan lah dgn penjaga kaunter tu.yg jage tu pakcik tau.dy mmg tak nak lyn lgsg. mmg dah x sbr la nak blk kire nye. pstu aku pon merayu rayu la ckp aku smpi td pukul 3.55(tipu sikit) kire smpt lg la kan. pstu dy tny npe aq x tros register. then aku pon jwb la,camne nk register org ramai.aku kne sbr tgu turn enn. en en? dah lah kaunter utk register dan amek ubat adalah kaunter yg same. so, what do you expect? zzzzz. pstu aku agak pakcik tu mcm stress dgn aku sbb nmpk la dua kening dy saling bertemu huahua. dia pon ckp kat aku, cube lah pegi kat blkg tu( bilik rawatan). then aku pon pegi la dgn adik aku.

dan dan sampai je kat blkg, cuba teka ape? haaaa tak pyh teka la.bia aku cite. pintu blk rwtn tu dah tutup siap dah berkunci dan bermangga pon. whatt?! tp org yg check bntg, aku x sure la doc ke tak, tp aku pgl pakcik je. dgn ade sorg abg ni. mase tu dorg tgh berborak lah kt blkg. aku pon puas merayu rayu kat dorang mntk check kan sbb aku x twu simba sakit ape. klu aku tawu dia demam, awal2 lg aq bg panadol acti fast. cpt sket baik. hihi.pakcik tu tetap dgn pendirian dia ckp dtg lg lain kali. mslh nye, sabtu dgn ahad klinik tu tutup.x kan nk biarkan simba mcm tu je tak bg ubat ape.  dan masa nye telah tiba. jeng jengg. masa tu, aku dah bertakung air mata tinggal sikit lg nak jatuh. aku tambah kan sikit dgn sedikit babak2 sedih dlm hidup utk di ingati bagi menjayakan lg proses penjatuhanairmata ni. HAHA tp seriess woo aku tak twu knpe aku emosi sgt time tu. atau sbnr nye tu membuktikan yg aku betul2 prihatin terhadap org yg sdg sakit eh haiwan yg tgh sakit. mungkin.hihik. dan sejurus kejadian air mata bertakung tu, pakcik tu teros rasa kesian dgn aku dan bermulia hati bukak blk bilik rawatan utk check simba. tadaaaaaaaaaaaaa!! tu lah org ckp, air mata tu senjata wanita. dgn segugur air mata dah boleh mencairkan hati org yg keras. eh yeke? haha aku tak tawu lah. tp ni first time aku cube. mungkin lps tu aku boleh cuba utk kes lain pulak. mehihihi. oh yee! lps di check, simba rupanye demam panas. temperature dy dah smpi 40 degree. smpi aku pulak yg kene mrh blk dgn pakcik tu. :(  tp bersyukur sbb sekurang kurang nya dpt tawu simba sakit ape dan dpt beli kan ubat utk dia. :')

nota: yg di bold kan tu je yg aku nak cerita sbnr nye, punya la pnjg lebar aku membebel kat atas2 tu. hehe maaf. babai. 

No comments:

Post a Comment

the faith

1-things always come for reason
2-what goes around comes around :)

misstyqa's favourite page