tik.tok.tik.tok.

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

the visitors =)

Monday, April 23, 2012

kita hanya mampu merancang,selebihnya allah yg menentukan

firstly nak wish selamat bercuti midsem untuk semua pelajar degree uitm :)
secondly nak story2 sikit since dah lame kan x update belog. errrmm, rasa mcm janggal,kekok dan pelik pon ada. tp lama lame nnt okay lah kot. jyeahh!

hari jumaat aritu,konon2 plan nak blk pagi lepas kelas terus meluncur sampai batu pahat. kelas CTU ptg tu nak ponteng la konon2. oh wait kenape batu pahat kenapa bukan johor bahru ?? maybe orang yg rapat je kot yg tawu. actually hujung thn lepas, lepas abah blk dari haji, dia kene pindah bp. erm, so skrg ada dua rumah laa. atau dgn kata lain, 50-jb, 50-bp. eh no no silap. 70-jb, 30-bp. hihi. okay blk pd kenapa x jd balik pg jumaat aritu? errm sbb rase mcm x berani pulak blk sorang2. apesal tah. pstu tny nany dia nak x blk same lepas kls ptg tu tros gerak tp blk bp dlu. then dia ckp okay je. pstu, hasrat hati ingin memonteng tidak kesampaian. well, it should be alhamdulillah. :')

tibatiba tengah hari tu, sebelum blk, entah mcm mane boleh tergerak hati nak msg *kawantapidahtakkawanlagi* ajak konvoi same2. tak tawu lah kenape. mungkin sebab teringat hari tu penah konvoi dgn dia tp masa tu dia pakai kereta lama. sekarang dah ade kereta baru. satria dua pintu. katanya baru nampak sport. K. haha then whatsap punye whatsapp,lepas dah tny abah, akhirnya agree nak blk lepas mageb konvoi dgn si kawan ni dgn kawan lg satu, tuan punya neo. amboii dahsyat2 kereta mereka ni. dua pintu. memang x boleh lawan sporty nya klu dibandingkan dgn katak aku yg ade empat pintu tu.

then, lebih kurang pukul 8, aku gerak dulu sbb rasa mcm dorang lambat lg nak gerak. risau lah aku kan perempuan, kalau ape2 jadi dgn ditambah stress dari sekeliling yg terperanjat bila aku ckp aku bertolak mlm dgn memandu. budak satria dgn neo tu lain lah.dorang lelaki. ouchh stress stress! tp aku persetankan jua perasaan yg kurang enak itu kerana aku yakin allah ada disisi. masa tu dah rasa mcm, ok lah selamat tinggal kawan.mungkin kite mmg dah xde jodoh nak jumpe lg. berhati hati di jalan raya. erm, sebenar nya rasa takut tu ada jugak tambah tambah lg tu first time aku drive malam jauh2.. tp,mcm biase watlek watkul sampai lah aku dah smpi area putrajaya tu, abah call tny smpi mane dan gerak dgn siapa. time tu aku tercakap yg aku konvoi dgn dua kereta lg. mase tu abah mcm lega sikit. tp pada hakikat nya aku sedang meluncur sorang2 sbb dorang masih lg di shah alam. hmmmm. terus perasaan kurang sedap tu dtg menerjah diri. terus aku suruh nany message mimi ckp kat dorang nak tunggu dorang somewhere area dengkil sbb nak konvoi same same.

kurang setengah jam lepas tu, aku pon berkonvoi la bersama sama dgn lagi dua orang tu. actually x lah konvoi sgt. mcm berlumba lumba pon ade jugak. sebab teringat siang td si satria tu ada ajak berlumba almaklum la dah pakai satria pulak. sport lah sikit kan. dan bukan main dia mengutuk kewibawaan aku sbgi seorang pemandu. tp aku mcm biasa diam kan dulu. tunggu dan lihat! wakakakaka. sesampai di litar, aku pon bawak lah kereta dgn penuh berhemah.mungkin. tapi sebenarnya lebih kepada menggilababii sebab rasa dah x sabar sgt nak sampai batu pahat then lepak lepak dgn anis. hihi. tapi terlintas jugak di hati nak slow kan kereta time si satria tu exit ayer keroh. konon nak babai lah walaupun x nampak dan tetap nak tunjuk kan rasa hormat sebab well dah lame kan x bertego atleast dpt main hon hon pon jadi lahh.. tapi suddenly dorang tukar plan last minit exit dkt alor gajah. dan mase tu lah, aku tengah memecut masuk lane kanan. damnnn. tp bila pikir2 balik, mungkin selagi hati tu belum redha dan pasrah dgn apa yg terjadi selagi tu, allah tak beri peluang untuk bertemu dan bersapa mcm dulu dulu. erm mungkin. :'( tapi cukup berterima kasih sebab sekurang kurang nya meneman atas jln raya walaupun x nampak muka cukup lah sekadar nmpk kereta. :')

dan aku pon meneruskan perjalanan bersama sama dgn neo. somehow aku rasa dia ni gentle jugak sebab sepatut nya neo kan. ulang suara, NEO. mesti lah bwk laju lagi. tp dia bwk lebih krg je dgn aku. atau pun mungkin aku lebih expert dari dia ditambah kan dengan katak berenjin lancer. beehihihi JK. kami sebagai sama2 warga johor pon meluncur di litar dengan ditemani lampu2 dari kenderaan yg sama sama menumpang di atas highway plus tu. dan ada jugak terlintas di hati nak slow kan kereta sampai exit muar konon nak hon hon lah kan ckp thanx sbb teman kan. lagi sekali, tekaan ku salah sbb si neo ni exit dekat tangkak dan masa tu jugak aku baru memecut masuk lane kanan. alahaiii apa boleh buat bila lancer dah menggila memang lupa diri. kahkah. tp mcm mana pon, terima kasih sebab teman kan dan alhamdulillah selamat sampai batu pahat malam tu.

dan sesampai je dekat parit raja, stop makan dekat area UTHM tu, dan lepak sekali dgn si kechik yg dekat setahun jugak x jumpe. si kechik ni memang tersangat menghiburkan. penat aku bergelak ketawa tgh malam tu dgn dia. langsung tak rasa janggal atau segan silu walaupun dah lama tak jumpe. dan malam tu, aku dgn nany tido umah sewa anis sebab dorang (budak2 yg belajar dekat uthm tu) x bg blk umah abah dekat bandar sbb risau kan dah mlm2 tu. and dorang ckp sepanjang jln nak pegi bndr bp memang bahaya atau dgn kata lain, berhantu laa. mase lepak2 kat parit raja tu pon dah pukul 1 lebih. memang meremang je bulu roma aku haihh. terus la tido umah anis dan yg penting dapat bedtime story dengan anis dan nany. oh rinduuu nye! :')


nota kaki : I ♥ BP

No comments:

Post a Comment

the faith

1-things always come for reason
2-what goes around comes around :)

misstyqa's favourite page